Metody pracy

Dziecko w wieku przedszkolnym jest bardzo ciekawe świata i chce jak największą ilość rzeczy poznać samodzielnie, poprzez działanie. W Przedszkolu im. Księcia Szaranka nr 6 w Obornikach wykorzystujemy tę niesamowitą dziecięcą ciekawość podczas zajęć dydaktycznych oraz zabaw własnych w celu jak najlepszego aktywizowania pracy naszych Przedszkolaków.

Stawiamy na najnowocześniejsze metody i narzędzia edukacyjno-wychowawcze. Wprowadzamy do codziennej pracy placówki praktyki stosowane w najlepszych systemach edukacyjnych na świecie. Przecieramy edukacyjne szlaki wykorzystując najnowsze techniki i instrumenty wychowawcze.


 

Dlatego zajęcia prowadzone w oparciu o podstawę programową MEN uzupełniamy ofertą zajęć dodatkowych, do których należą:

  • edukacja szachowa - ta królewska gra, wpływa na wszechstronny rozwój dzieci. Rozwija intelekt, pamięć, koncentrację. Wpływa również na osobowość, ucząc odpowiedzialności, cierpliwości, szacunku w stosunku do drugiego gracza oraz niejednokrotnie pokory w przypadku przegranej partii. Szachy kształtują wyobraźnię. W naszym przedszkolu przykładamy dużą wagę na zajęcia z edukacji szachowej
  • nauka czytania metodą Glenna Domana - metoda ta została stworzona z myślą o pracy dzieci ze światem słów - oddziałując na ich wzrok i słuch. Dzięki temu nie tylko przygotowujemy je do nauki czytania, ale też poszerzamy ich wiedzę i zakres słownictwa
  • zajęcia prowadzone metodą projektu prof. Lilian Katz - jedna z najbardziej praktycznych metod nauczania. Stosowana w pracy z małymi dziećmi jest sposobem wspierania aktywnego uczenia się dzieci. Temat projektu wypływa z zainteresowań dzieci, jest dla nich ciekawy, łączy się z ich doświadczeniami i zainteresowaniami. Większa część pracy polega na szukaniu  przez dzieci odpowiedzi na postawione przez siebie pytania i hipotezy przy wsparciu nauczyciela. Poprzez wielokrotne obserwacje, badanie, eksperymentowanie, wycieczki tematyczne, czy też spotkania z ekspertami, dzieci znajdują odpowiedzi i pogłębiają swoją wiedzę na dany temat
  • eksperymenty - to okazja do bliskiego spotkania z naukami ścisłymi, jak biologia, chemia czy fizyka. W ich trakcie dzieci mają okazje badać reakcje i zjawiska w bezpiecznych warunkach oraz poddawać ich przebieg i wynik wnikliwej obserwacji. Dla naszych Przedszkolaków jest to świetna zabawa na rzecz naukowego rozwoju
  • zajęcia kulinarne - co tydzień nasi Podopieczni pod okiem swoich „przedszkolnych cioć” mają możliwość przygotowania pysznych, zdrowych potraw, które następnie mogą ze smakiem zjeść. Zajęcia są doskonałą okazją do przełamywania niechęci niejadków do nowych potraw; odkrywania nowych smaków, poznawania składników i kolejnych czynności potrzebnych do przygotowania ulubionych przekąsek. Ponadto w trakcie gotowania dzieci rozwijają wiedzę matematyczną: mierząc, ważąc i licząc
  • edukacja historyczna - celem zajęć jest wprowadzenie przedszkolaków w świat podstawowych zagadnień historycznych oraz kształtowanie wśród dzieci przynależności narodowej, jak również postaw patriotycznych. Na zajęciach dzieci poznają również elementy historii regionalnej, na podstawie podań oraz legend. Zajęcia prowadzone są w cyklicznych blokach raz w tygodniu w najstarszych grupach wiekowych
  • karty Grabowskiego - łączenie matematyki z zabawą, nauka logicznego myślenia, a to wszystko możliwe dzięki zajęciom wykorzystującym zestawy kart Grabowskiego „dodawanie i odejmowanie” oraz „gry logiczne”. Zajęcia te wzbudzają wielką ciekawość i pobudzają do aktywności umysłowej
  • nauka programowania - nasze przedszkolaki już od najmłodszych lat uczą się podstaw programowania dzięki specjalnym zajęciom z robotem Cubetto. Wykorzystując serię kolorowych plansz, map i opowiadań, dzieci bardzo szybko uczą się kodowania, nawet nie zdając sobie sprawy, że są to ich pierwsze kroki w kierunku prawdziwego programowania
  • rytmika- celem zajęć rytmiczno- umuzykalniających dla dzieci w wieku przedszkolnym jest rozbudzenie wrażliwości muzycznej i estetycznej, rozwijanie zamiłowania do śpiewu, muzyki, tańca oraz zaspokajanie potrzeby ruchu.